luni, 18 martie 2013

Tiramisu


Atat ce am evitat sa fac tiramisu acasa din cauza copiilor; nu puteam sa-mi fac si sa mananc pe ascuns ;)). Dar zilele trecute am zis hai sa vedem o reteta si cum putem inlocui cafeaua cu altceva. Si am gasit .. veti vedea reteta urmatoare de tiramisu ... unul pentru copii. Astfel toata lumea e multumita, am facut tiramisu cu cafea si lichior pentru noi si cu ciocolata calda pentru copii. Aceasta reteta am gasit-o la La Lena si pot spune ca e cel mai bun tiramisu mancat vreodata. Cu siguranta il voi face foarte des ;)).

Ingrediente:
o punga (400 gr.) piscoturi
500 gr. mascarpone
4 galbenusuri
125 gr. zahar
125 ml lapte
200 ml smantana pentru frisca (eu am folosit Dorna)

Pentru sirop
cafea tare
lichior de cafea/ciocolata
in total acestea doua sa fie cam 170 ml.

Pentru decor
pudra de cacao
fulgi de ciocolata
 
Preparare:
Se mixeaza galbenusurile cu zaharul pana obtinem o spuma alba. Apoi turnam cate putin laptele si mixam in continuare. Se pune oala pe foc, amestecand continuu, pana se ingroasa compozitia. Se poate pune si pe baie de abur, dar dureaza mai mult.
 
Intr-un bol punem mascarpone, amestecam putin si adaugam cate putin crema de oua. Batem smantana pana devine frisca si o adaugam la mascarpone.
 
Pentru sirop amestecam cafeaua cu lichiorul si putin zahar (dupa gustul fiecaruia; dar sa nu fie prea dulce si putin amarui).
 
Acum incepem montarea prajiturii.
Intr-o tava, cu margini inalte, aranjam primul strat de piscoturi inmuiate in cafea si lichior (eu le-am dat o data pe fiecare parte). Peste stratul de piscoturi turnati jumatate din crema, apoi aranjati al doilea strat de piscoturi si peste turnati ce-a de-a doua jumatate de crema. Pudrati cacao deasupra si dati la rece pentru minim 4 ore (eu am lasat-o de seara pana dimineata).
 
Site-ul de unde m-am inspirat spune ca reteta e pentru 10-12 persoane, dar va spun ca doua persoane o mananca in doua zile ;)).
 
Daca o incercati sa-mi spuneti si mie! Pofta buna!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

3 comentarii:

  1. M-ai indulcit prea tare azi, nu mai vreau ! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine arata!!! Prea bine, prea bun...servesc si eu, dar stiu ca nu mai ai :)

    RăspundețiȘtergere