marți, 8 ianuarie 2013

Cupcakes de vanilie cu crema de ciocolata

 
Aceste minunate prajiturele le-am pregatit de Craciun; am incercat sa obtin din coloranti naturali culorile rosu si verde pentru Craciun, dar m-am oprit la roz si un verde deschis pentru ca nu mai aveam timp. Data viitoare voi face mai multe teste, chiar inainte de decorare ca sa am timp suficient.

Crema (frostingul) e un ganache de ciocolata alba, prin urmare trebuie preparat cu cateva ore inainte.
Avem nevoie de
200 gr. ciocolata
300 ml frisca lichida
pudra de sfecla rosie pentru rosu
pudra spirulina pentru verde

Punem intr-un bol ciocolata si 120 ml frisca, apoi bolul in baie de abur pe aragaz pana se topeste ciocolata. Cand s-a topit ciocolata se da la rece pentru 2-3 ore. Intre timp mixam spuma restul de frisca. Luam de la rece crema de ciocolata si o batem cu mixerul. La final adaugam frisca batuta spuma. Impartim crema in doua si amestecam o parte cu pudra de sfecla rosie (care se dizolva in putina apa) si cealalta jumatate cu pudra de spirulina (si ea se dizolva in putina apa). Cantitatea de pudra de sfecla rosie, respectiv de spirulina depinde de cat de colorata doriti sa fie crema. Eu, pentru culorile rezultate am folosit cate un sfert de lingurita din fiecare.

Ingrediente pentru baza de cupcakes - 12 buc.
195 gr. faina
170 gr. zahar
5 gr. praf de copt
60 gr. unt
150 ml lapte
2 oua
1/4 lingurita pudra de vanilie (sau continutul de la o pastaie)
putina sare

Preparare
Prima data pregatim formele pentru prajiturele apoi dam drumul la cuptor la 170 grade.
Intr-un bol amestecam faina cu praful de copt si sarea.
In bolul numarul doi mixam ouale apoi adaugam zaharul, vanilia, untul topit, laptele cald, si la final adaugam faina. Turnam aluatul in forme si dam la cuptor pentru 20-25 nimunte la 150 grade.

Decoram cu frosting dupa ce s-au racit. Eu am ornat exact in momentul in care le-am servit.

 
 
 
Seara frumoasa!

8 comentarii:

  1. Ce bine arata,iar poza de mijloc e supeeeer ! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce suport fain ai!!!
    Motatele sunt asa gatite numai bune de mancat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Dana! Cu suportul ... sper ca ne-am lamurit cat sa te ajute sa gasesti zona, apoi totul e foarte simplu; spor la cumparaturi ;)).

      Ștergere
  3. Sunt grozav de frumoase!! Fur si eu cateva ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Paula! Ti le ofer cu mare drag! Zi frumoasa!

      Ștergere
  4. Foarte frumoase! Imi place ca ai folosit coloranti naturali.

    RăspundețiȘtergere