marți, 8 ianuarie 2013

Biscuiti spiralati




Diana ne propune un mic concurs pe blogul Tara mea inventata, premiul fiind o carte si nu una oarecare ci Tehnici culinare si ustensile de bucatarie. Ce trebuie sa facem? Sa alegem o reteta de pe blogul ei si sa o punem in practica. Eu am ales reteta de Biscuiti spiralati, pe care i-am facut in doua ture de sarbatori (ultima data reteta dubla). Ce e foarte important de mentionat e ca ai mei copiii i-au indragit, ceea ce ii duce in top 10 preferinte de dulce din casa noastra.
 
Ce contin
100 gr. unt la temperatura camerei
100 gr. zahar
1 ou
130 gr. faina
115 gr. faina + 15 gr. cacao
 
Cum preparam
Mixam untul cu zaharul pana devine o crema fina. Adaugam oul si mixam in continuare.
Se imparte compozitia in doua si o parte o amestecam cu 130 gr. faina si cealalta cu 115 gr. faina + 15 gr. cacao. Va rezulta un aluat nu foarte tare. Punem fiecare bucata in folie si dam al frigider o ora.
 
Cand scoatem aluatul de la frigider dam drumul si al cuptor (eu am pus la 150 grade).
Apoi intindem fiecare aluat in doua foi cam de 1/2 cm grosime. Desi Diana recomanda sa punem pe masa de lucru zahar, respectiv cacao cand intindem aluatul, eu nu am retinut aspetul si am presarat cu faina ;)); nu le-am stricat aspectul si nici consistenta zic eu, pentru ca in final au iesit si frumosi si moi si gustosi.
Punem foile una peste alta si rulam (ca la cozonac), apoi taiem felii pe care le punem in tava de copt. Eu am psu si hartie de copt in tava. In reteta Dianei se mai pune rulada la frigider jumatate d eora si apoi se taie, dra eu nu am mai avut timp, prin urmare i-am pus direct.
Se coc in cuptorul incins (eu i-am copt la 150 grade) timp de 10-15 minute.
 
 
Rezultatul? Biscuiti gustosi si moi ce merg de minune la orice eveniment.
 
 
 
Sa aveti o zi frumoasa!
 

Un comentariu: