miercuri, 28 noiembrie 2012

Ciorba radauteana

 
Am pierdut sirul provocarii Dulce Romanie, dar sper sa ma tin in continuare luna de luna si sa nu ma mai ratacesc prin blogosfera. In aceasta luna gazda este Mihaela initiatoarea acestei provocari. Ma bucur foarte mult de amploarea pe care a luat-o aceasta provocare; imi amintesc anul trecut ceva reticenta pentru gazduire, dar acum .... Mai multe despre Dulce Romanie puteti citi chiar pe pagina dedicata acestei provocari pe blogul De prin lume adunate al Mihaelei.
 
Invitatia Mihaelei in aceasta luna este sa gatim, s apregatim si sa decoram in culorile rosu, galben si albastru sau orice va inspira si spune Romania si asta pentru ca este o parada dedicata Zilei Nationale a Romaniei, pe 1 decembrie.
 
Ce am pregatit eu pentru aceasta editie? Pentru prima data, desi am mai avut tentative, m-am gandit sa prepar nimic altceva decat o ciorba radauteana. Reteta o am de la o colega, Anca C., dar am aruncat un ochi si la Dana pentru ca facuse la un moment dat o ciorba radauteana la care mi-a ramas gandul saptamani bune. 
 
Reteta (pentru 4 persoane)
- 1 piept de pui
- 500 gr. smantana (grasa, originala de la piata)
trebuie sa fie la temperatura camerei
- 2 morcovi
- 1 radacina de patrunjel
- 1 radacina de pastarnac
- 1 gogosar
- jumatate de telina
- 1 ceapa
- 2 galbenusuri
- 5-6 catei de usturoi (mie imi place cu mult usturoi)
- sare, piper
- 4 litri de apa
- otet (eu am pus 2 linguri)
- partunjel frunze (optional)
 
Se pun la fiert (in apa) pieptul de pui, ceapa taiata bucati mari, legumele intregi (sau bucati mari), 3 catei de usturoi, sare. Dupa ce a fiert carnea, strecuram supa. Carnea se taie bucatele, iar legumele se paseaza (eu le-am pasat la blender cu putina supa). Adaugam carnea si legumele pasate in restul de supa, care s epune din nou pe foc. Intre timp, facem un amestec din smantana, galbenusuri, sare, piper, la care adaugam si putina supa calda din oala (pentru a ajunge la o temperatura apropiata cu cea a supei). Amestecul din smantana se toarna in oala peste supa si amestecam pana da in colocot.  In momentul asta adaugam restul de usturoi (pisat), otetul si patrunjelul tocat. Mai lasam cateva minute si dam deoparte.
 
 
Sper ca am fost cat de cat explicita in detalii. Mie imi parea asa greu de facut ca nu am incumetan niciodata, dar acum mi se pare atat de usoar de preparat si ... atat de gustoasa!
 
 
 
 
Seara frumoasa!
 
 

6 comentarii:

  1. Si mie imi place cu mult usturoi,deci vreau macar o portie si la mineeeee!
    Delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. imi place tare mult , o fac destul de des !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi mancam prin alte parti ;)), dar acum ca mi-am facut curaj si a si iesit vom manva acasa. Multumesc de vizita!

      Ștergere