marți, 11 septembrie 2012

Prajitura cu nuca si smochine

 Ingrediente:
130 gr. faina
100 gr. unt
250 gr. zahar
3 oua
100 gr. miez de nuca (maruntit)
5 smochine (proaspete)
2 lingurite zahar vanilat
7 gr. praf de copt
putina sare


"Glazura"
2 linguri zahar
1/2 lingurita scortisoara
1/4 lingurita nucsoara

Dam drumul la cuptor. Apoi trecem la .... aluat. Untul se topeste pe baie de abur (sau la foc mic) apoi se adauga zaharul, zaharul vanilat si sarea. Se ia de pe foc (nu e obligatoriu sa fie topit tot zaharul), se lasa putin sa se raceasca. Cand e caldut se adauga pe rand ouale si se mixeaza, apoi faina amestecata inainte cu praful de copt. La final se adauga nuca maruntita si se amesteca bine.
Se unge tava cu unt si se pudreaza cu faina, punem aluatul si deasupra smochinele taiate cubulete.


Apoi punem "glazura"; zaharul se amesteca cu scortisoara si nucsoara si se "pudreaza" smochinele.

Se coace la foc mediu pana este coapta; se poate face testul cu scobitoarea, daca iese curata atunci prajitura e coapta. Sursa retetei spune ca se coace 15-20 minute, dar mie mi-a luat cam 40 de minute. Eu am preincalzit cuptorul la 180° C apoi am copt la 100°C; asa m-am obisnuit cu cuptorul meu. prin urmare coaceti prajitura asa cum obisnuiti si o testati cu scobitoarea. 

Pudrati (optional) cu zahar pudra
 Scoatem din forma

Si .... savuram

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu