miercuri, 12 septembrie 2012

Esenta de vanilie/Zahar vanilat/Sare vanilata

Va spuneam in unele postari ca folosesc zahar vanilar si esenta de vanilie facuta de mine, acasa. Nu este greu de realizat aceste lucruri, ba chiar foarte simplu. La aceste doua produse am mai adaugat unul .... sare vanilata. Dar ... sa le luam pe rand ...


Zaharul vanilat


Pentru zaharul vanilat avem nevoie de zahar si pastai de vanilie si/sau pudra de vanilie. Cantitatile le alegeti singuri in functie de cat de concentrat vreti sa fie zaharul. Eu am folosit un baton de vanilie/ jumatate de lingurita de praf de vanilie la 500 gr. zahar. Prin urmare se desfac pastaile (daca se foloseste praf de vanilie se pune ca atare), optional se taie bucatele sau se scoate miezul si se introduc in borcanul cu zahar. Se lasa borcanul in dulap cam doua saptamani (agitand zilnic) si gata .... am obtinut zaharul vanilat. Borcanul se poate completa cu zahar pe masura ce se foloseste.
La ce utilizam zaharul vanilat? In primul rand la prajituri, ciocolata, inghetata sau la orice preparat culinar credeti ca merge sau ..... il puteti face cadou de sarbatori.


Esenta de vanilie

Pentru esenta de vanilie avem nevoie de alcool de cereale sau vodka sau coniac si pastai de vanilie. Cantitatile la fel sunt dupa bunul plac. Eu am folosit doua batoane (o lingurita de pudra de vanilie) la 300 ml alcool. Procedeul este acelasi, se cresteaza pastaile si se introduc in alcool (astfel incat sa le acopere). Se pastreaza in dulap (la intuneric) cel putin 2 luni, la macerat. In primele doua saptamani ar fi bine sa agitam zilnic sticluta, apoi doar o data pe saptamana. Nu va faceti probleme de utilizarea acestei esente la prajituri pentru ca alcoolul se evapora.
La ce utilizam esenta de vanilie? La prajituri bineinteles si .. la ce mai doriti voi sau, cum am spus si la zaharul vanilat, se poate oferi cadou de sarbatori.

Sare vanilata

Pentru sarea vanilata avem nevoie de sare neiodata (eu am folosit sare roz de Himalaya de la Solaris) si pastai de vanilie (sau praf de vanilie). Cantitatile sunt optionale, in functie de cat de aromat vreti sa fie produsul final. Eu am folosit un baton de vanilie la 300 gr. sare. La fel ca la zahar, se desfac pastaile, de taie bucati astfel incat sa incapa in borcan se pune capac si se depoziteaza in dulap doua saptamani timp in care se agita borcanul zilnic. 
La ce folosim sarea vanilata? La prajituri si alte dulciuri unde puneam cate un praf de sare, la cremele de branza, la cartofi dulci la cuptor sau la orice preparat la care doriti voi sa-l folositi sau ... il impachetati frumos si il oferiti cadou alaturi de zaharul vanilat si esenta de vanilie.

Seara frumoasa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu