joi, 6 septembrie 2012

Amandina

 
O prajitura pe care am facut-o de mai multe ori undeva prin 2010 si abia acum am regasit fotografii ratacite prin calculator (ca multe altele). Cum am vazut ca nu este pe blog mi-am zis sa o public, prin urmare ....
 
Ingrediente blat:
6 oua
200 gr. zahar
8 linguri faina (~150 -160 gr.)
2 linguri cacao (~20 gr.)
30 ml apa
40 ml ulei
 
Mai intai dam drumul la cuptor. Apoi .... albusurile se bat spuma cu apa (stiti cum ... intoarceti bolul cu fundul in sus si nu curge), apoi se adauga zaharul si se mixeaza in continuare. Peste galbenusuri se toarna uleiul (ca la maioneza), apoi combinatia se toarna peste albusuri. Faina se combina cu cacao apoi se toarna, in ploaie, peste albusuri, amestecand cu o lingura de lemn, de jos in sus. Se toarna compozitia in tava (eu am folosit o tava de 30/22 cm) si se da la cuptor pentru 35-40 minute, la foc mediu. Blatul este copt cand incepe sa se tranga usor pe margini; puteti incerca blatul cu o scobitoare, daca iese curata atunci e copt.
 
 

Ingrediente pentru crema:
3 oua
150 gr. zahar
2 linguri cacao
1 pachet de unt (250 gr.) - la temperatura camerei
 
Amestecam ouale cu zaharul, apoi le punem pe baie de abur amestecand pana se ingroasa. Adaugam apoi o lingura de cacao ... omogenizam, apoi se ia de pe foc. Untul se freaca bine, se adauga cealalta lingura de cacao apoi crema calduta.
 
 
 
Ingrediente pentru sirop:
400 ml apa
200 gr. zahar
2 plicuri cappuccino (optional)
 
Apa si zaharul se pun pe foc si se amesteca pana se topeste zaharul; cand da primul clocot, dam deoparte si adaugam plicurile de cappuccino. Se lasa la racit.
 
 
Cum "asamblam" prajitura
Blatul se taie in doua. O parte din blat se pune in forma, se insiropeaza cu jumatate din cantitatea de sirop; se adauga crema, cealalta jumatate de blat, apoi cealalta jumatate de sirop. Dam la rece, timp in care pregatim glazura de ciocolata.
 
Ingrediente pentru glazura
200 gr. ciocolata
120 ml frisca lichida
 
Se pun la topit pe baie de abur; amestecam pentru omogenizare, apoi dam deoparte sa se raceasca. Cand e calduta, scoatem prajitura de la rece si turnam grazura deasupra. Se da iar la rece si se lasa cateva ore inainte se servire pentru a se patrunde aromele.
 
 
 
Din pacate nu am poze pe etape, asa cum nu am la multe din retete; si asta pentru ca eu prepar totul la "viteza luminii" (sau cel putin asa faceam pana anul acesta) ..... copiii nu au rabdare ca eu sa stau ore intregi in bucatarie sa fac poze; asta implica si spalatul pe maini de fiecare data cand folosesc aparatul foto, ori asta ia timp, iar eu nu detin acest timp; cel putin cand e vorba de prajituri si torturi.
 

4 comentarii:

  1. Trebuie sa o incerc si eu. E minunata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow, ce bine arata si acest blog al tau de care eu nu stiam !
    Si aceasta reteta,pare atat de delicioasa incat trebuie neaparat incercata!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Micky, Natalia, Felis! Seara frumoasa va doresc!

    RăspundețiȘtergere