luni, 20 februarie 2012

Sfintisori/Mucenici de post


Ingredinete:
500 g faina; 1 plic drojdie uscata (se poate si cu drojdie proaspata dar eu folosesc uscata, e mai usor de tinut in dulap); 100 g zahar tos; 300 ml apa; 1 lingura de zahar vanilat (eu imi fac zingura zaharul vanilat); 2 linguri de ulei; esenta de rom (optional); putina sare.

Preparare:
Se pune faina intr-un lighenas apoi se adauga drojdia peste faina. Amestecati bine, ca sa se integreze in mod uniform drojdia in faina (cand folositi mai multe ingrediente, lapte, oua, unt, pentru retete ce nu-s de post, lasati 15 minute faina deoparte). Apoi se adauga sarea, zaharul vanilat, zaharul tos, esenta si putin cate putin apa, framantati usor cu mainile, apoi incorporati uleiul si obtineti un aluat elastic si moale. Se lasa la dospit cam 2 ore.
Din ingredientele acestea ies cam 20 sfintisori micuti.

Dupa ce a crescut, scoateti aluatul, puneti-l pe masa de lucru si taiati-l felii cam de 1-2 cm grosime. Rulati fiecare bucata si lipiti-o la capat, formand inele, pe care le rasuciti formand opturi, pe care le asezati apoi in tava. Se mai lasa cam 20 de minute in tava apoi introduceti la cuptor (preincalzit) pana capata o culoare aurie la suprafata (al meu cuptor e electric si i-am pus la 150 de grade cam 20-25 minute).

Dupa ce s-au copt, scoateti tava din cuptor si ungeti sfintisorii cu miere pe deasupra, dupa care presarati miez de nuca sau preparati un sirop din apa si zahar sau un sirop de zahar ars, ii treceti prin sirop si apoi prin nuca macinata.
Eu i-am trecut prin sirop din apa si zahar apoi i-am tavalit in nuca si deasupra am "stropit" cu miere.

Reteta e din caietul mamei. Am incercat sa explic procesul tehnologic cu pasii ce i-am urmat eu anul trecut.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu