duminică, 19 decembrie 2010

Casuta de turta dulce si cafea cu cardamom - In Dar de Craciun pentru Alison

Sa va spun despre ce este vorba ...

In Dar de Craciun este o provocare lansata de Furnicuta boscodina, spune ea .... "In Dar de Craciun este povestea unor oameni ce pot sa se mai bucure de Craciun cu suflet de copil inocent, este povestea plina de sinceritatea si altruism a unor cadouri virtuale, este imaginea legaturilor existente intre oameni atat de diferiti intr-o lume atat de .... virtuala, este o poveste despre ganduri frumose, fericire, bucurie, despre placerea de a darui, despre placerea de a avea atatia prieteni noi , despre bucuria existentei printre ei, este un cadou intr-o luna a cadourilor, este gandul bun si speranta de mai bine.

Este povestea unor manute pricepute ce bucataresc ca sa bucure, sa aduca lumina, fericire si pace pe un alt chip".

Eu am avut onoarea sa daruiesc micutul meu cadou lui Alison cu ingrediente magice alese chiar de ea ... ciocolata, scortisoara, cardamom si ghimbir si anume, Casuta de Turta Dulce de Craciun.

Este pentru prima data cand fac o casuta de turta dulce, deci o adevarata provocare; si ce putea merge alaturi de o asemenea casuta delicioasa decat o cafea sau o ciocolata calda; eu am ales cafeaua si nu una obisnuita ci una cu ..... cardamom .... yummy...




Ingrediente pentru casuta: 230 gr. unt, 220 gr. zahar brun, 370 gr. miere, 2 oua, 1 plic praf de copt pentru turta dulce, 850 gr. faina, 3 lingurite scortisoara, 1 lingurita nucsoara, 1 lingurita pudra de ghimbir, 5 cuisoare pisate, putina sare.

Pentru decor: 2 albusuri si 350 gr. zahar pudra (royal icing pentru "lipit" casuta), bombonele de diverse culori din zahar, bombonele de ciocolata, fulgi de cocos si ce va mai duce imaginatia.

Mod de preparare: untul, mierea si zaharul se pun pe baie de abur pana (eu nu am asteptat sa se topeasca tot zaharul).
Intr-un castron se amesteca faina cu condimentele, sarea, apoi ouale batute si in final compozitia de pe baia de abur; obtineti o pasta putin lipicioaza, dar care nu ramane pe degete. Puneti pasta in folie si o lasati cateva ore la frigider; scoateti si decupati peretii si acoperisul dupa tipare (se gasesc pe internet sau le puteti confectiona singuri cu o rigla). Mie mi-a fost cam lene de cautat si printat asa ca m-am bazat pe masurat direct pe aluat :). Foaia trebuie sa aiba cam 1 cm grosime; se coace la cuptor la 150 grade cam 15 minute.













 
Reteta de cafea cu cardamom am gasit-o pe Blogul Truedelights si suna cam asa
 
Ingrediente: 8 cesti cu apa, 16 lingurite cafea, 8 lingurite zahar, un varf de cutit cu praf de cardamom

Mod de preparare:
Fierbem apa cu zaharul, dam ibricul deoparte si adaugam cafeaua. Amestecam usor si mai punem pe foc de inca trei ori, de fiecare data doar pana se umfla. La sfarsit adaugam si cardamom.

Em am facut dupa reteta doua cafele, deci am adaugat fff putin cardamom (e si prima data can il folosesc in bucatarie, poate data viitoare pun putin mai mult .... deci puneti dupa cum va place aroma) imi era teama sa nu fie prea aromat; dar a fost o cafea delicioasa.




Draga Alison cu deosebita placere iti daruiesc toate acestea ... sper sa-ti placa acest micut Dar de Craciun.

12 comentarii:

  1. wow,ce casuta dragalasa si ce cafea plina de arome am primit in dar,alinutza ,chiar mi-ai facut o reala surpriza!multumesc din adincul inimii pentru ea,este un dar special!
    nici eu nu am facut vreodata casuta si acum o primesc gata construita,sunt o norocoasa cu asa o prietena!
    piticilor le-a placut?

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Alison, ce ma bucur ca iti place! Copiii ..... au avut acces doar la biscuiti ca Edi era sa-mi rastoarne de doua ori acoperisul. pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Felicitari,foarte reusita casuta.Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  4. am intrat special sa mai deschid odata pagina ta, cu asa postare, m-ai lasat cu gura cascata!
    felicitari, pentru reusita si rabdare.
    este ceva deosebit, cred ca cei mici au mancat din ea!

    RăspundețiȘtergere
  5. Hi,
    Came over from Alison's blog. You have a great blog

    RăspundețiȘtergere
  6. Alinutza, sigur nu esti vreun elf de-al lui Mos Craciun? :)
    Frumoasa opera!!! Am admirat-o si pe facebook, si pe blog la Alison! Eu tot astept sa-mi raspunzi: cum le poti face pe toate si cand????
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Felicitari!!!! Ai reusit sa creezi atmosfera Craciunului!!!! Imi place mult.

    RăspundețiȘtergere
  8. super reteta. am facut-o si eu azi, dar am o nelamurire: am pus tava la cuptor la 150 grade timp de 15 minute, dar nu mi se parea a fi coapta turta dulce. parea moale. asa ca am mai lasat-o. dar cele care au stat mai mult in cuptor si s-au parlit putin sunt cam tari. se mai inmoaie cumva?
    imi poti decsrie cumva cum trebuie sa fie la pipait sau cum sa arate atunci cand sunt coapte?

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc mult ... ce de complimente; nu le am eu cu gatitul, dar la dulciuri ma bag.

    Mihaela eu preincalzezc cuptorul, cred ca am uitat sa mentionez; din experienta mea de anul trecut cand am facut braduti din compozitie, s-au inmuiat cand i-am decorat, sper ca si casuta; deci am decorat-o si am pus-o la rece 2 zile apoi am infasurat-o in celofan, deci spre sa se inmoaie.

    Reka da de la casuta s-a creat atmosfera, ce miros era in bucatarie, apoi in casa, copiii voiau s apape aluat crud, ziceau ei ca e gustos :)

    Clara multumesc de vizita; drept sa-ti spun mi se parea ceva usor, dar cand m-am pus pe asamblat si-mi fugeau peretii .... mama mama nu stiam de care sa tin mai intai, noroc cu ajutoare.

    Shirley thanks for the visit!

    Beatrice multumesc mult. pupici

    RăspundețiȘtergere
  10. Mino stiam eu ca am uitat ceva ... nu nu sunt spiridus, dar Mosul mi-a trimis niste spiridusi sa ma ajute :)
    multumesc
    pupici

    RăspundețiȘtergere
  11. Super, super..cadoul perfect de Craciun....fara indoiala
    Felicitari..

    RăspundețiȘtergere